2 Mayıs 2014 Cuma

Bilmiyorum

Evet bilmiyorum ! Her şeyi bilmek zorunda olmadığımı öğrendiğimden beri bunu söylemekten gocunmuyorum. Bilginin gittikçe çoğalıp, erişebilir olması karşısında bile bilmiyorum demek zor gelmiyor. Bilmesem de araştırıyorum, sorguluyorum ve öğreniyorum. Bilgi çoğaldıkça kirlendi, yozlaştı, artık herkes bir şeyler biliyor veya bildiğini sanıyor.

Bu kadar çok bilgili insana bir sorum var ? Bilginizin bana ne faydası var ki, bunu ulu orta belirtmekten haz duyuyorsunuz ? Kime ne faydanız dokunuyor ? Kimin hayatını kolaylaştırıyor ve aydınlanmasını sağlıyorsunuz ? Yoksa bir tür entellektüel mastürbasyon mu yapıyorsunuz ?

Bilginiz var olmanızı sağlıyor, tıpkı bilgi yerine metaya önem verenlerin yaptıkları gibi. Kimisi son model araçları, evleri, etiketi dışarıda giysileriyle var olmayı seçerken siz bunu ortalamanın üzerindeki bilginizle yapmaya çalışıyor olmayasınız ? İşin zor kısmı ise teknoloji sayesinde bilgi edinebilirim de, henüz bir ferrari download edemiyorum :)

Çok kitap okuyorum........bir de bunlar var, okuduğu için biliyor zaten. Okurken hiç akıl ettiniz mi, sesli okuyup, kaydedip, görmeyen birine hediye etmeyi ? Çok biliyorsunuz, matematik, fizik bilginiz süper.......hangi gariban öğrenciye karşılıksız ders vermeyi denediniz ? Siz kendi adınıza bunları yapmazken, nasıl oluyor da varlıklı ve güç sahibi insanların paylaşmalarını bekliyorsunuz ?

Biliyorum, okuyorum, yazıyorum, çiziyorum, akıllıyım, zekiyim.........sonunda elde etmek istediğiniz ne ? En iyi üniversitelere gidip, beğenmediğiniz cahil sermayenin şirketinde çalışmayacak mısınız  :)  Bilginizle kazandığınız parayla gidip bir SUV alıp, direksiyonuna geçince kim anlayacak aranızdaki farkı ?

Bilgi bizi erdemli, insanlara faydalı ve hepimizin git gide özlemeye başladığı görgülü, anlayışlı ve güvenilir  bireyler haline getirdikçe daha anlamlı olmaz mı ?

Bildiğim için seni anlıyorum, bilgimi paylaşıyorum, bildiğim için seni aşağılamak, tepeden bakmak yerine, senin de öğrenmeni istiyorum............

Sanırım ülkemizdeki kutuplaşmanın nedenlerinden birisi de bu. Neden sokaktaki adam size elitist diyor, siz onun hakları için kendi doğrularınıza göre mücadele ederken o bunu anlamıyor ? Ve sonunda seçiminden dolayı onu suçluyoruz. Sadece bilmek yetmiyor, anlatabilmek, karşı tarafın seviyesine inebilmek, onu anlayabilmek ve ezmeden, bilgiyi üstünlük sağlama amaçlı kullanmamak gerekebiliyor.

Öte yandan bazı kaynaklara öylesine güvenebiliyoruz ki, sorgulamak aklımıza bile gelmiyor, okuduğumuza inanmayı seçiyoruz ve bilgi akıl - mantık süzgecinden geçmeyince daha da kirleniyor, yeni bilgili cahiller üretiyor. Bu anlamda takip ettiğim siteleri paylaşmak istedim, eminim başkaları da vardır veya çoğalırlar, yazarlarını tebrik ediyorum, bilgilerini paylaşıp, bizleri kirlenmekten korudukları için :)

http://www.bilimbilmiyim.com/
http://yalansavar.org/


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder