17 Temmuz 2014 Perşembe

Efemine

Bu yaz tatilinde oğluma biraz olsun yemek yapmayı öğretsem mi acaba derken, dün kulak misafiri olduğum sohbet, bir kez daha düşün dedirtti bana :)  Nasıl mı ?

Açık havada bir kafede oturmuş arkadaşlarımı bekliyorum. Beraber yapabilecekleri bir iş için tanışmalarının iyi olacağını düşündüğüm arkadaşlar. Masalar birbirine çok yakın, hani neredeyse hep beraber sohbet edilecek gibi.  Karşı masada 3 genç kız oturuyor, yaşları 25-30 arası .

Kızlardan birisi ballandıra ballandıra hafta sonu evinde kaldığı erkek arkadaşının yaptığı yemekleri anlatıyor. Lezzetli ve farklı yemeklermiş, çok güzel servis etmiş. Kızımızın elinin sıcak sudan, soğuğa dokunmasına bile izin vermemiş. Bir süre "aman ne güzel" yorumları yapıldı. Derken masaya bir başka arkadaşları geldi, çok havalı ve ötekilerden  daha güzel ve kendine güvenli.

Diğerleri sohbeti ona özetledikten sonra lafını esirgemeden yorumunu yapıverdi :

"kızım şekilsiz, parasız, güvensiz adamlar yemek yaparlar, yakışıklı olsa ne yemek yapacak, bilir ki, kimi istese tavlayıp, elinde tutacak........Paralı  adam zaten uğraşmaz, alır seni yemeğe götürür. Neymiş öyle pasta, börek, salata yapmak :)  Senin ki zaten çapulcu, aklı fikri politika, felsefe, bırak yemek yapsın :)....................... Hem ne o öyle efemine tavırlar, yemeğimi kendim yaparım, o gitsin para kazansın !

Kalakaldım, gülsem dinlediğim belli olacak...........Eskiler erkeğin kalbine giden yol midesinden geçer derdi, anlaşılan o ki, devir tersine dönmüş  !  Ancak sadece yemek yetmiyor !

Benim oğlan da yakışıklı, umarım ileride iyi bir işi olur....................


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder