25 Temmuz 2014 Cuma

Bu Sabah

Erken uyanmayı, günü karşılamayı seviyorum.

Gün batımının kızıllığını, kimine göre hüzünlü, romantik görüntüleri yerine, güneşin doğuşunu izlemek mutlu ediyor. Yeniden doğuş, bitenin hüznüne çelme takıp geleni karşılamak, geçmişe takılmaktansa, uyanıp yeniden başlamak......

Bu sabah da öyle oldu, hava keyfime uygun, halletmem gereken bir iş var, tembellik edip arabayla gitmek yerine yürümeye karar verdim, üstelik bildik kısa yol yerine uzun ve gölgelik olanı seçtim. Ellerim cebimde, beynimde kelimeler, ıslık çalamasam da fon müziğim bile var. Yürüyorum.

Karşıdan gelen iki kadın yakınlardaki bir hastaneyi sordu ve çok güzel tarif ettim. Ve bu tarif sonrası kendimi de tebrik ettim :)) Çünkü bu yaşıma geldim sağımı ve solumu hala karıştırabiliyorum.  Gülünesi gelebilir, ama öyle............beynim bu konuda error veriyor. Sadece bir kez  doktorun peşi sıra gelen "sağa bak, sola bak" yönergelerine tam doğru uyabilmiştim. Hatta o esnada yanımda olan bir başka doktor arkadaşım bile "hayret ilk kez bir hastanın 10 dk boyunca sağı-solu karıştırmamasına şahit oluyorum demişti..........Tabiki uyacaktım, uymasam göz gidiyordu, sıkıysa uyma, beyin bu işte, acil durumda kendini kolluyor.

Benim gibi sağı solu karıştıranlara, sağına sarımsak, soluna soğan derler ya, öyle yapsam, bu sefer soğanla, sarımsağı karıştırabilirim ki, bu daha feci :)  İlginç olanı ise ingilizce olunca karıştırmıyorum. Left / right dediklerinde sorun yok :)  Öte yandan ingilizcede karıştırdığım ise pull / push !  Kapılarda görünce beynim bir an duraklıyor," usta hangisinde itecek, hangisinde çekecektik ?" Hemen aklıma "push the button" geliyor, düğmeyi çekmeye kalksan ne olacağı belli değil, en iyisi itmek :)

Bu sağ / sol işi de en çok yol tarifinde problem. Ve bizim millet bu konuda cidden zayıf. Yurt dışında insanlar hemen tarif edebiliyorlar, sokakları, caddeleri düzgün. İmarları planlı, bizdeki gibi keyfi ve rüşvetle oraya buraya kondurulmuş binaları yok. Farklı politik görüşleri olan belediye başkanları göreve gelince kafalarına göre sokak, cadde isimlerini değiştirmiyorlar. Sağı / solu karıştırmasınlar diye insanlara belki de soğan ve sarımsaktan daha anlamlı çözümler üretebilmişlerdir, bildiremedim şimdi :)

Her neyse, yol tarif ettikçe, sağımı solumu karıştırmıyorum, en iyisi neyin nerede olduğunu bildiğim mahallelerde yol kenarında durup, bilmeyenlere tarif edivereyim, bir tür canlı navigasyon aracı :) Lütfen uydu görüntüsü istemeyin, hepten dumur olurum sonra !






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder