18 Mart 2014 Salı

Tahir'e selam :)

Tahir efendi bana kelp demiş
İltifatı bu sözde zahirdir
Malikî benim mezhebim zira
İtikadımca kelp tahirdir.... 


Edebiyat öğretmenim bunu açıkladığında hayran kalmıştım ve hala da çok beğendiğim hicivdir. Söz sanatının güzelliğinin yanı sıra, mezhep farkını anlamama vesile oldu. Din bilgisi dersinde muhtemelen anlatmışlardır da, ben öğrenememişimdir :)   google yokluğunda babaların bilgisi ve görgüsü koşulsuz tek kaynak olunca gidip sordum ve mezhepler arasında buna benzer bir kaç anlamsal ve uygulama farkını anlatmıştı. İlk kaynak baba olunca başkasına sormaya gerek kalmadı ve sonrasında çok ilgilenmedim.

Bugün kahkahalar arasında başka farkları da öğrendim. Meğer hacca giderken Şafiler, hanefi olurmuş :))  Neden mi ? Nikah düşecek kadının çıplak tenine değmek, abdestlerini bozarmış, e yani adamlar nasıl sakınsınlar kendilerini o kalabalığın arasnda, en iyisi bu kuralın olmadığı hanefilik :)

Dini nikah kıyarken kızın babasının izni gerektiği için, kız kaçıran hanefiler de böyle durumlarda Şafi olurmuş :)  

Süper......keşke hep böyle gidiş gelişler olsa :)  Meğer çok sevdiğim 2 arkadaşım Şafi'ymiş, neyse onlar da benim ermeni dönmesi türk, yahudi dönmesi ateist olduğumu öğrendiler :) Bu durumda kimin kelp olduğunun önemi kalmıyor.......
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder