4 Mart 2014 Salı

Adem

Adam gibi adam !  Ne anlamlar yüklüyorsunuz buna bilmiyorum.  Ben de anlamsız. Kadın gibi kadın desem o da anlamsız. Oysa insan gibi insan daha inandırıcı gelebiliyor.  İnsan olmanın kriterleri nedir, bazılarımız hayvanlara bile yakışmayacak davranışlar içindeyken, nedir insan olmak?

Adam gibi adam......söylene söylene laf ü güzaf oldu !  Adamın dibisin..........nedir bir şeyin dibi ?  Dibe vurmak mı?  Dibin iyi olması mı ?  Ne ? 

Durduk yere takılmadım bu söyleme. Sosyal medyada eski bakanlardan birini  meslektaşının dekoltesine bakarken çekmişler ve malum olaylara atfen  paylaşımda bulunan "abdestli namazlı ama gözü oynaşta " deyivermiş. Tutamadım çenemi ne yani "başka erkek olsa bakmayacak mıydı ?"

Gelen yanıt: "Her Erkeğin zaafı Kadındır..Bu zaafını kontrol eden erkeğe ise ADAM denir.!". ....... Aha da bu :) Adam olmak bu kadarmış , daha da tuhafı bunu beğenenler nedense kadınlar. Anlaşılan bir kadına göre de adamlığın en belirgin şartı " başka kadınlara meyletmemek" Erkek olmayı bu kadar basite indirgeyen yine bir erkek :)) Ne bu şimdi ?

Adam gibi adam dedikleriniz, kadına zaafını kontrol edebiliyor ise; çalabilir, yalan söyleyebilir, ahmaklık yapabilir, cimridir, kıskançtır, kindar, iki yüzlü olabilir, megaloman, narsist, paranoyak olmasında sakınca yoktur çünkü en önemli zaafını kontrol edebilmektedir. Bana kalırsa bu özelliklere sahip birisi kontrol etmese de olur :))

Peki adam gibi adam olmak ne ? Yine çok bilindik bir anektod vardır Bilirsiniz "baba oğluna ben sana vali olamazsın demedim, adam olamazsın dedim......." der ! Adamlık için ünvanın yeterli olmadığı açık. Olsaydı eğer en tepedeki ünvana "ADAM" derdik veya oraya çıkanın ADAM olmasını beklerdik :)

Bu konuda fikrinizi yazarsanız sevinirim "bcevher@gmail.com"

Anekdotu bilmiyor iseniz :)

Bir adam sürekli olarak çocuğuna "sen adam olamazsın" dermiş. Çocuk nasıl olduysa bir yere vali olmuş. Sonra da tahtına kurulmuş. Adamlarına, "filanca köyde, falanca isimli bir adam var. Onu bana getirin" demiş, adamı getirtmiş. Adam babasıymış. Babasına, "bak gördün mü baba? Bana adam olamazsın demiştin ama ben vali oldum buraya" demiş. Babası da (kendisini ayağına kadar getirttirmesi sebebiyle), "oğlum, ben sana vali olamazsın demedim ki, ben sana adam olamazsın dedim. Hala adam olamadığın da beni ayağına kadar yaka paça getirtmenden belli" diyerek noktayı koymuş.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder