10 Şubat 2014 Pazartesi

Gözümün Kökünde


Ölüm denizin kıyısında anacığım
Ölüm göğün yüzünde
Ölüm yerin dibinde
Ölüm soluk alışında
Ölüm başucunda

Sevgi gözünün kökünde yavrucağım
Sevgi kuşun kanadında
Sevgi ne göğün yüzünde
Sevgi ne yerin dibinde
Sevgi başucunda

Hasret Gültekin'in ölümü denizin kıyısında olmadı, yaktılar onu.........belki sevgisi küllerine değen bir kuşun kanadında.

Bugün sevgi üzerine sohbet ederken bu türküsü tınladı kulaklarımda, hani bazen bir kelime yaşanmış bir anı veya şarkıyı çağrıştırır ya işte öyle. 14 Şubat yaklaşırken zaten sevgi, sevgililer ve aşk kelimelerinden geçilmiyor. Her yanımızı sarmış durumdalar. Keşke sevgililer değil de sevgi günü olsaydı. Yine aynı teraneler dönüp duracak, hediye aldı, almadı, yalnız kaldın, kalmadın........bir dolu zırvalık. Bazıları sevgilim değil karımsın diyecek, bazıları tek bir gün mü, ben seni her gün seviyorum diyecek ve diyecek.......

Sevginin vurgulanması gereken bir günde kalpler kırılacak, gereksiz tartışmalar olacak....bazılar ise bunu fırsat bilip sevgisini, yüreğini açacak.  Derken günü bitireceğiz.

Doğduğumuzda sevmeyi biliyor muyuz yoksa zaman içinde öğreniyor muyuz ?  Bebekler muhtaç oldukları için mi severler annelerini ?  Derin ve mutlaka bilimsel açıklaması olan bir konu, lakin ben sevmenin bile zeka gerektirdiğine inanıyorum. Neyi, nasıl sevmek için akıl gerekiyor. Nedensiz sevgi inanılası gelmiyor. Sahip olamadığımı veremeyeceğime göre, içimizde bir yerlerde sevgi var ve bunu ortaya çıkarabileni seviyoruz belkide.  Öyle veya böyle seviyoruz işte. 

" Seni seviyorum"   sadece yaşantımızdaki özel insana söylenmemeli, dostlarımıza, değer verdiklerimize de zaman zaman gözlerinin içine bakarak "seni seviyorum" diyebilmeli insan. Yarın ölecekmiş gibisinden değil, hissettiği için, sevgi içinden coşup geldiği ve gerçek olduğu için.

Stevie Wonder'ın "I' just called to say I love you" şarkısını dinlediğim zamanlarda keşke biri bunu bana yapsa demiştim, telefon çalsa ve "I just called to say I love you , and I mean it from the bottom of my heart". O zamanki ingilizcemle sözlerini en iyi anlayabildiğim şarkı buydu ve hep hayal olarak kaldı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder