23 Aralık 2013 Pazartesi

Dönmek

Dönmek, döneklik, dönüş ve aynı kökten türemiş başka kelimeler de mümkün, benim takıntım ise döneklik. Kendimi bildim bileli etrafımda hep okuyan, tartışan insanlar oldu. Ben ise onların tartışmalarını anlamlandırmaya çalışarak büyüdüm. Şimdiki gibi internet olmayınca yanıtları bulana kadar ne çok şey dinledim . Belki sorsam biri anlatırdı, bunu da akıl edemedim.

Döneklik, köşe yazarlarına, politikacılara ithaf edilen bir kavramdı dinlediklerim arasında. Nereden, nereye dönerdi bu adamlar, dinleye dinleye çözdüm olayı ; bizimkilerle aynı fikri paylaşırken birden karşı tarafa hak verdiklerinde dönek oluyorlardı. O zamanlar bilemezdim işin içine para, pul girdiğini, belki bizimkiler de bilmezdi, biliyor olsalar muhtemelen dönek değil satılık derlerdi. 

Kendimce dönekliği çözmüşken 9. sınıfta ingilizce kitabımda bir yazı ile çözemediğimi anladım. "Zeki insanlar esnek olurlar, hiç bir şeye körü körüne bağlanmazlar, sorgulamayı bilirler, farklı düşüncelere ve eleştiriye açık olurlar." Buyur bakalım, yıllarca düşüncesini değiştirene dönek denilmiş, dışlanmış ve benim okuduğum dış mihrak kitabı "insan değişebilir, tutuculuk gereksiz" diyor........Al  kafa yoracak bir şey daha :)

Uzatmanın anlamı yok, geldik bu günlere. Dün kefen giyinip başbakana akıllarınca destek olanları ve onlar hakkında atılan twittleri görünce tekrar aklıma geldi. Gereksiz bir abartı ve şuursuzluk olduğunu kabul ediyorum.

 Peki onca yıl oy verdiğiniz, desteklediğiniz, inandığınız bir politikacıyı, fikri birden bire değiştirebilmek kolay mı ? Ateistim diyen birini  2 - 3 gün konuşmayla dindar yapabilir miyiz ?  Farz edin yaptık, çevresi ona ne diyecek, dönek, korkak, satılmış demezler mi ?  Diyeceğim şu, AKP'ye oy vermiş insanların bir kısmına, rüşvet, soygun veya başka bir yolsuzlukla ilgili istediğiniz görsel kanıtı gösterin ama birden bire bunlara inanmalarını beklemeyin. İnanmış olmak kendini inkar etmek demek, neler yapılmış olduğu değil, nasıl oldu da bunan inandım demek zor.  Kolayına kaçıp hazırda bekleyen İsrail ve ABD'yi suçlamak dururken, kandırılmışım demeyi seçmeyecekler. Çünkü kandırılmışım demek çok zor.........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder